Sosialidemokraatit uurnille yhteisvastuun kirkon puolesta

Me kristilliset sosialidemokraatit olemme keskustelleet Tampereella syyskokousseminaarissamme 27.10. siitä, millaista seurakuntatyötä haluamme vahvistaa.

Tunnistamme, että pohjoismainen hyvinvointivaltio, sosialidemokraattiset arvot ja evankelisluterilaisen kirkon yhteiskunnallinen ajattelu eivät ole kaukana toisistaan.

Kannustamme jokaista kirkkoon kuuluvaa sosialidemokraattia ja kannattajaamme antamaan äänensä marraskuussa järjestettävissä evankelisluterilaisen kirkon seurakuntavaaleissa.

Sosialidemokraattisen seurakuntavaaliohjelman mukaan seurakunnan tulee olla yhteisvastuun yhteisö, jossa ketään ei jätetä yksin, jossa kaikista pidetään huolta ja jossa kaikki ihmiset ovat samanarvoisia. Meille tärkeitä asioita ovat lähimmäisestä välittäminen, ympäristövastuu sekä maallikkojen aseman vahvistaminen seurakuntien hallinnossa. Seurakunnat tekevät merkittävää työtä ja niitä tulee tukea toimimaan heikompien ja syrjäytymisvaarassa olevien puolesta, sekä suvaitsevaisuuden ja syrjimättömyyden puolesta meillä ja maailmalla.

Käytä äänioikeuttasi ja auta rakentamaan yhteisvastuun kirkkoa!

Evankelisluterilaisten seurakuntien vaalit
Ennakkoäänestys 6.-10.11.2018
Vaalipäivä 18.11.2018

SDP:n vaaliohjelma Seurakunta – yhteiskuntavastuun yhteisö https://sdp.fi/fi/seurakuntavaalit/

Kristilliset sosialidemokraatit ry:n puheenjohtajaksi valittiin Tarja Kantola Helsingistä ja varapuheenjohtajaksi Ville Hoikkala Keravalta.

Liiton pitkäaikainen tiedottaja, monipuolisen lehtiuran tehnyt Vesa Karvinen Jyväskylästä sai ansioistaan Rafael Paasio -mitalin.

Lisätietoa: Puheenjohtaja Tarja Kantola, Kristilliset sosialidemokraatit ry, puh. 050 5550833